Når din bil skal på værksted
Råd og vejledning
En bil skal uundgåeligt på et autoværksted og efterses af en automekaniker i ny og næ. De kan være fordi den skal til det jævnlige service hvor drifts- og trafiksikkerhed sikres, fordi hjulene skal skiftes, airconditionen renses, eller fordi bilen er gået i stykker og skal sættes i stand igen. I den forbindelse er der en række ting at forholde sig til:
Kan det betale sig med en serviceaftale? Hvordan er det egentligt med lejebiler, når din egen bil er på værksted? Kan man få opbevaret sine vinterdæk over sommeren? Har det en indflydelse på bilens garanti om man vælger autoriseret eller uautoristeret værksted? Alt dette og mere har vi forsøgt at besvare her på siden.
Daugaard Bilers services
Din bil er i trygge hænder hos Daugaard Biler. Vores specialuddannede mekanikere og karrosseriteknikere bliver løbende efteruddannet og vi er autoriserede servicepartnere for Ford, Mazda, Nissan, Suzuki samt Toyota.
Selvom vi naturligvis er ekstra dygtige og tilbyder flere services til disse bilmærker, så har vi også stor erfaring med andre og byder alle bilmærker velkommen med godt håndelag samt nødvendigt værkstedsudstyr.
Kvalitet, pris og aftaler
Vi tilbyder alle former for services som du og din bil har brug for. Det meste udfører vi selv og anvender udelukkende kvalitetsreservedele. Det sikrer at kvaliteten på vores arbejde og prisniveauet er i god overensstemmelse med vore kunders forventninger, og din bil bevarer fabriksgarantien, sikkerheden og pålideligheden, ikke mindst.
Opdager vi noget, der bør udbedres i forbindelse med værkstedsbesøget, giver vi en udførlig forklaring på årsag og udbedringsmuligheder sammen med et fast tilbud, så du har et fuldt overblik, før vi påbegynder reparationen.
Regelmæssige serviceeftersyn
Uanset hvilken bil du har kræver den regelmæssige eftersyn på et serviceværksted. Intervallerne hvormed det skal ske afhænger af bil og kørselsforhold. Er din bil blevet serviceret hos os før, kontakter vi dig pr. e-mail, SMS eller pr. brev når det er tid, hvis ikke serviceindikatoren eller *kilometerantallet er kommet os i forkøbet.
Serviceaftale med indbygget tryghed og rabat
Vi tilbyder alle former for serviceaftaler der sikrer at din bil altid er sikker og velfungerende og serviceret efter forskrifterne men Daugaard+ serviceaftale er unik. Her betaler du kun for det din bil basalt set har brug for og får yderligere en god rabat på alt andet.
Oplever du problemer med din bil
Hos os kan du aflevere din bil døgnet rundt. Afleverer du bilen udenfor vores åbningstider (ma- fr. 7.00 - 17.30, sø. 11.00 - 16.00) kan du aflåse bilen og aflevere bilnøglen i vores sikre nøglebokse. De er bekvemt placeret ved vores indgangsporte. Kontakt efterfølgende gerne afdelingen hvis besøget er uforberedt. Så kan vi få et fuldt overblik inden vi går videre. Kan bilen ikke selv køre henviser vi til din bils vejhjælpsaftale der oftest er oplyst sammen med din bils øvrige serviceoplysninger.
Skadesservice
Vores skadecenter ligger i Søborg, men vi tager gerne imod dig i alle vores afdelinger og sørger for alt det praktiske. Vi klarer papirarbejdet og kommunikationen med forsikringsselskab og taksator. Du sætter dig ind i en af vores lånebiler, kører videre og fortsætter hverdagen, som om intet var hændt. Se mere om vores skadeservice her
Vi hjælper dig videre
Vore forretninger ligger tæt på trafikforbindelser der giver let adgang i bil og et bredt udvalg af offentlige transportmidler lige om hjørnet. Er du mere til egen transport, så udnyt gerne vores fordelagtige billeje eller lån en cykel kvit og frit mens din bil er på værksted. Yderligere tilbyder vi også en hente-bringe service, hvor vi henter din bil efter nærmere aftale**.
Dækhotel
Vælger du at køre på rigtige vinterdæk for at sikre din kørsel i den kolde tid og vinterferien i bil, så tilbyder vi at deponere dine sommerhjul i mellemtiden. Se mere om Daugaards Dækdepot service her.
* Kører din bil mere end 15.000 km om året er det en god idé at vide dens serviceintervaller, så du selv kontakter os når den har kørt servicetiden ud.
** Vi tilbyder ikke afhentning overalt i Danmark. Prisen for afhentning afhænger af reparationens omfang. Har du været ude for en skade kan du typisk få transporteret bilen til vores værksted uden beregning af dit forsikringsselskab.
Få en pris før du booker?
Send en forespørgsel og få et tilbud.
Sådan arbejder vi
1.Før vi begynder arbejdet
Når du leverer din bil til os, gennemgår vi det aftalte arbejde sammen. Så er aftalegrundlaget i orden inden vi tager os godt af din bil og vi undgår misforståelser til fælles glæde.
2. Hvis vi støder på noget undervejs
Et serviceeftersyn består bl.a. af en række vigtige tjekpunkter hvor vi undersøger din bils aktuelle sundheds- og sikkerhedsniveau. Hvis vi finder noget der vurderes at give driftsudfordringer inden det næste serviceeftersyn, kontakter vi dig med anbefalinger for de reparationer der er akutte og dem der eventuelt kan vente. Sammen med anbefalingerne får du et konkurrencedygtigt tilbud der holder. Det kalder vi god rådgivning.
3. Dokumentation
Vores teknikere dokumenterer serviceringerne i din bils servicebog. så der altid er styr på hvad der er foretaget på bilen. Så undgår du at der bliver foretaget unødige services og bilens værdi optimeres.
4. Når vi er færdige
Når vi er færdige med det aftalte arbejde bliver du kontaktet sådan som vi har aftalt. Sammen med overlevering af bilen sætter vi en ære i at give en forståelig forklaring på det arbejde der er udført og delene der er brugt. Din bil er nu klar til vejens udfordringer og vi takker for besøget og glæder os til vi ses igen når tiden er moden.
5. Opfølgninger
Vores forretning bygger på gode faste kundeforhold så kort tid efter dit værkstedsbesøg følger vi op på din oplevelse for at sikre at alt er som det skal være - som minimum. Når det igen er tid til få bilen serviceret, sender vi en serviceindkaldelse så du altid har en pålidelig og sikker bil at køre i.